Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu Pamplona - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu

Pamplona

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg Joke & Kees

17 Mei 2015 | Spanje, Pamplona

Na een voorspoedige reis met trein en bus zijn we via Bayonne aangekomen in St pied de port.
De 2e dag hebben we gewandeld van St Pied naar Orisson. Eeen heftige tocht omhoog maar met schitterende vergezichten.
De 3e dag was een dag van afzien die begon met regen en mist. Naarmate de tocht door de pyreneen vorderde kwam hierbij een flinke dosis wind, eigenlijk kan je beter zeggen storm. Heel veel storm. Maar als altijd kwam ook aan deze tocht een eind in Roncesvalles. Waar we overnachten in de nederlandse refugio. Het was een typisch hollands klooster, ijskoud dus.
s´Avonds na het avondeten nog even de pelgrimszegen gehaald en om 9 uur oogjes dicht en snaveltjes toe.
Van Roncesvalles zijnwe in de regen naar Zubiri geglibberd. Ondanks het slechte weer een hele mooie tocht. Na weer een pelgrimsmenu zijn we maar gaan slapen. Een mens moet toch wat met zijn vrije tijd.
Vandaag (zondag) zijn we aangekomen in Pamplona. In t-shirt met zon. Behoudens wat spieren die onwillig zijn gaat onze tocht voorspoedig.

• 17 Mei 2015 - 16:26

Albert En Meta:

Hoi Joke en Kees

Klinkt ouderwets doorbijten maar gelukkig zijn jullie wel wat gewend. Geniet van jullie tocht! Hartelijke groet

Albert en Meta

• 17 Mei 2015 - 20:13

Ria & Car:

Hallo Joke & Kees,
    Zo ik heb wat op de Kiwi te vertellen. Fijn dat alles naar wens verloopt. Veel wandelplezier, met hopelijk goed weer. Suc6 met de spieren!!

Groetjes,
    Ria & Car

• 17 Mei 2015 - 23:39

Martine:

Hopelijk enkel spierpijn? Geen ernstige verstuikingen?
    En wat is een pelgrimspad? Is dat goed of slecht?..
    Nog veel plezier en ik hoop voor julie op goed weer.....

• 21 Mei 2015 - 15:59

Herman En Rina:

Hallo Kees en Joke,
    Wat leuk een reisverslag van jullie te ontvangen.
    We wensen jullie nog veel gezellige weken met minder regen en wind.
    Tot een volgende keer, groetjes van Herman en Rina