storm en kou - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu storm en kou - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu

storm en kou

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke & Kees

28 Mei 2007 | Spanje, Burgos

Hallo allemaal,
Vandaag zijn we aangekomen in Burgos een prachtige stad.
Op 26'05'07 zijn we in Belorado aangekomen waar wij gezellig in de pastorie geslapen hebben. De pastorie wordt onderhouden door het Zwitsers Genootschap van St. Jacobus. T´was er knus en gezellige refusio die donativo was (gratis dat spreekt ons aan) Uiteraard kregen we in de kerk naast de refusio weer de pelgrimszegen. Het was daar al een beetje kouder op 700 m hoogte.
Van Belorado zijn we naar San Juan de Ortega gelopen. Eerst in de mist die zich later omzette in storm. De besneeuwde bergen die wij moesten zien waren waarschijnlijk weggewaaid. De storm was zo erg dat het lopen leek op een Peruaanse dans, twee stappen naar voren en een terug. Maar we zijn er gekomen. In San Juan de Ortega sliepen we in een klooster. Niet meer en niet minder met andere woorden er was verder niets. Of ja toch, een kerk heel, heel, oud en mooi.
Vandaag de 28'05'07 zijn we in alle vroegte in ijzige kou vertrokken naar Burgos. We hebben alles wat we bij ons hadden aangetrokken en nog was het koud dit mede door de wind. We liepen hier over de hoogvlakte van Ages. Maar als echte pelgrims hebben alles mede door een ontbijt van bladerdeeg en een soort goulash ertussen doorstaan.
Dit was het voor nu

Groetjes
Joke en Kees

• 29 Mei 2007 - 08:46

Femke:

hoi mapje,

wat vervelend dat het weer zo slecht is. en jullie ook minder zien. voor jullie het weten lopen jullie in de hitte (hoop ik.
    De foto's zien er in ieder geval mooi uit. Jullie zien er wel moe uit op die foto waar jullie op een drukke zolder slapen. Nemen jullie nog een keer een rust dag of lopen jullie iedere dag?
    heel veel sterkte de komende dagen.
    kusjes

• 30 Mei 2007 - 06:49

Dennis:

Nou zeg, heftig hoor!! Ben best wel een beetje trots op jullie, nu al, en jullie moeten nog een heel eind. Ik heb even op internet gekeken en voor vandaag (woensdag) ziet het er goed uit .. geen regen en geen wolken, hopelijk blijft dat voorlopig even zo, want dan wordt het zicht en het plezier een stuk groter!!

Veel suc6 verder, geniet er samen van en tot het volgende bericht!

Groetjes,

Dennis

• 31 Mei 2007 - 06:23

Ellen En Nadine:

Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen via jullie berichten op internet en de mooie foto's. Suc6! We denken aan jullie! Groetjes Ellen en Nadine