bergje op en bergje af - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu bergje op en bergje af - Reisverslag uit Cacabelos, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu

bergje op en bergje af

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke & Kees

10 Juni 2007 | Spanje, Cacabelos

Hola amigos

Zoals de titel al zegt het is bergje op en bergje af. Dit in een schitterend landschap met prachtig weer. Wat kan een mens meer wensen. Naturrlijk hebben we weer het nodige meegemaakt. Nieuwe bloemsoorten gezien, leguanen, hamsters en dat alles in het wild. Het meest in het oog springen de enorme bremstruiken in geel en wit. De bergen lijken soms wel geel gekleurd door deze bloemenpracht. We zijn langs Cruz de Ferro geweest en hebben naast onze steen ook de steen die we van Jonas bij het kruis gelegd. We hebben natuurlijk weer nieuwe pelgrims ontmoet dit keer ook uit zuid Afrika en Korea. Wij hebben vandaag (zondag) mensen in originele klederdracht gezien. In een woord prachtig. Vannacht slapen we in een Pelgrimshospital wat gelegen is rondom een heel mooie kerk.
We hebben het hoogste punt van de tocht (1500 m) over de Montes de Leon goed doorstaan. Het was eigenlijk een eitje voor ons.
We zijn nu nog 200 km van Compostella dus het vorderd prima.

Adios
Joke en Kees

• 10 Juni 2007 - 18:11

Jonas & Mirre:

Jonas en Mirre vinden het erg leuk om jullie foto's te zien.
    Jonas wil vertellen dat het er leuk is dat zn tractor er bijna is. En dat er vandaag overal in de stad allemaal enge auto's waren en dat hij ijs heeft gemaakt met een fiets (Het was nl. mooi weer spelen). Mirre wil vertellen dat er een eiland is met pinguins. Verder gaat Jonas nog wat typen: opa kkees en oma joke jullie zijn lief.
    Groetjes

• 10 Juni 2007 - 18:13

Martine:

Ha pap en mam
    We zaten ons net af te vragen hoe het met jullie zou zijn.
    Goed om weer een berichtje te lezen. Fijn dat alles zo voorspoedig gaat!
    Hier alles goed.
    Groetjes

• 11 Juni 2007 - 10:41

Hans:

Ondanks het feit dat de weergoden jullie niet altijd goed gezind waren kunnen jullie straks terugkijken op een fantastische wandeltocht. Wat een geweldige indrukken nemen jullie op.
    Als je weer terug bent Kees, gaan we eerst een cursus SLA(p ouweh..) volgen en dan nemen we de donderdag onder het genot van 6 bakken koffie de tocht nog eens dunnetjes over.
    Van Harrie moest ik nog zeggen, dat hij jou heeft ingeschreven voor de tocht van 110 km over het eiland Goeree-Overflakkee.
    Heb je daar dan nog wel zin in? :-)

Woensdag ga ik naar Frankrijk (ik kom nooit meer terug).
    Het gaat jullie goed en een voorspoedige voortzetting van de reis en een behouden thuiskomst.

Hasta la vista.

• 11 Juni 2007 - 18:58

Albert En Meta:

Nou, dat loopt lekker weg zou ik zo zeggen. Nog even doorzetten en dan zijn jullie er.

Groetjes uit Delft

• 11 Juni 2007 - 19:03

Dennis:

Zo, ik heb ook weer even tijd gevonden in alle hectiek om een berichtje achter te laten. Blij te horen dat het jullie zo goed af gaat. Ik begrijp dat het tempo er aardig in zit, dus jullie zullen wel voor op schema lopen ... kan ik Cas a.s. vrijdag al komen brengen. Hij roept nog steeds "Opa! Oma!!" bij jullie foto's op de gang, dus dat zit wel goed .. maar hij mist jullie wel een beetje denk ik.

Dus als jullie nu het hoogste punt bereikt hebben is het allemaal bergafwaarts vanaf nu ... makkie!!! Pas je wel op voor kramp in je schenen?? Die gebruik je ineens veel meer bij bergafwaarts, of gaat het niet zo steil??? haha!! Anyway: geniet van de reis en het uitzicht en tot vrijdagochtend .. 07.45u OK?

Dennis

• 12 Juni 2007 - 10:43

Fem:

hai die haai

fijn dat alles zo voorspoedig verloopt, gaan jullie niet te snel? anders zijn jullie veel te snel in eh... compostella de eh.... camedinges. er zat toch nog iets achter?
    Bij ons alles prima, ik ga donderdag met Jeroen uiteten (gezellig he)
    we spreken elkaar weer
    kusjes

• 13 Juni 2007 - 08:42

Gerrie En Perry:

leuk te lezen dat het goed gaat en dat ook goed weer is, als jullie tijd over hebben kan je ook natuurlijk gewoon terug lopen,heb je er nog een eitje bij,veel plezier groetjes

• 14 Juni 2007 - 12:07

Fem:

het wordt slecht weer bij jullie... sterkte!