S - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu S - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Joke & Kees Graafland - WaarBenJij.nu

S

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke & Kees

19 Juni 2007 | Spanje, Santiago de Compostella

Hola allemaal,

Vandaag zijn we aangekomen in Santiago de Compostella. Dus ons reisdoel is bereikt. Maar eerst even over de afgelopen dagen.
Galicie is een prachtige provincie, alleen jammer dat het zo nat is. De provincie is heel anders dan de vorige provincies. Heel veel bossen en heel veel heuvels. Er zijn hier veel eucalyptus bossen, zeer apart deze bomen. stammetjes van 3 cm doorsnee en 10 meter hoog met loslatend schors dat her en der in de bomen hangt. De dorpenjes zijn hier heel klein er niets. Geen bakker, geen winkel en geen bar.
Dus met al die regen is het afzien geblazen. De auberges hier zijn van het rijk en donativo, wat ons bevalt want het kost wat je er voor over hebt. Alleen jammer dat de prachtige keukens niet zijn ingericht. Er is een formuis maar er is geen pan of bord of bestek. Zodat je dus niet kunt koken en dus weer aan een pelgrimsmenu in een bar of restaurant vastzit, dat erg verveelt omdat het veel hetzelfde eten is.
Vandaag heeft het, toen wij vertrokken uit de auberge in Padrouzo, hard, heel hard geregend. Gelukkig werd het wat minder toen we Santiago bereikten zodat we hier de regencapes afkonden doen.
Na aankomst hebben we naast de Kathedraal onze Credential of Compostella gehaald en wat foto´s gemaakt. Morgen hebben we een rustdag en daarna lopen we naar Finistere ca 100 km verderop.
Als je het doet zo´n tocht moet je het ook afmaken dus naar de kust.

Groetjes

• 19 Juni 2007 - 21:12

Martin:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie Credential!!!

Tot 17 juli op De Kiwi.

Groetjes,
    Martin

• 20 Juni 2007 - 06:40

Martine:

Gefeliciteerd met het halen van Santiago!!!!!
    Goed van jullie zeg! Nu zijn jullie ec hte pelgrims, nu nog de laatste 100 km op jullie knieeen (grapje).
    Jammer dat het zo regent. In NL is het niet anders......
    Veel succes met de laattse 100 km!!
    Veel liefs

• 21 Juni 2007 - 10:25

Fem:

hoi maps

Goed hoor, en nu nog maar 100 kilometer, da's dan een makkie! Als Marijn jarig is, gaan jullie zeker ook lopen, dat is dan niet meer zo ver!
    Over lopen gesproken: Cas heeft zijn eerste stapjes gezet!!! Ik denk niet dat hij echt binnen een week loopt, dus hebben jullie niks gemist.

Gaan jullie ook je kleren aan het einde verbranden?

nog even sterkte met de laatste loodjes, en eten en de regen, en tot snel

• 21 Juni 2007 - 14:51

Jonas:

Hallo lieve opa en oma
    M'n tractor is er, en het regent nu. En gister op school had ik maar 1 kruisje bij mn opdrachtenboekje. En ik heb net heel netjes afgewassen. En Mirre slaapt nu op de bank. En ik heb de baby van mama gezien met de scanner.
    Dikke kus van Jonas

• 21 Juni 2007 - 17:50

Albert:

Hoi joke en kees heb alles wat jullie gedaan hebben gevolgd ,maar ben niet zo'n schijver. Maar het lijkt mij toch een bijzondere ervaring om zo'n tocht te maken .Alleen jammer dat het weer niet zo mee werkt.geniet nog even van jullie laatste week , en spreken elkaar weer als jullie terug zijn.
    groetjes Albert.

• 22 Juni 2007 - 12:33

Ria & Car:

Hoi Kees & Joke,
    Gefeliciteerd met het behalen van het voorlopige einddoel. Een hele prestatie.
    Bij de Kiwi zijn we ook in Spanje beland, maar nog niet in Santiago, dat wordt pas dinsdag. Ze blijven jullie op de voet volgen en zijn altijd heel belangstellend naar de nieuwe stukjes en foto's van internet.
    Succes met het laatste stuk.

Groetjes,
    Car & Ria